fbpx

Turistnäringen storsatsar!

Marknadsföringskampanjen UtoNjut

Innan Coronaviruset slog till beslutade styrelsen att sätta till extra medel för marknadsföring av vår destination. Grunden var att Region Östergötland presenterat att de kommer i framtiden att satsa på tre noder, Lalandia i Motala, Kolmårdens Djurpark och Astrid Lindgrens Värld. Med en kampanj skulle vi börja arbetet med att sätta Gryts skärgård och Valdemarsvik på kartan.

Sedan kom Coronakrisen och vi kunde enkelt ställa om vår inriktning med kampanjen till att locka till oss besökare att göra aktiviteter som känns tryggare och utan trängsel, cykla, paddla och vandra under devisen UtoNjut.

Kampanjen består av marknadsföring med annonser i olika tidningar, bannerannonsering på hemsidor och i appar samt sociala medier. Landningssida för kampanjerna är den nya hemsidan www.utonjut.se, med karta och ett företagsregister.

Utöver det trycker vi en karta med cykel-, paddlings- och vandringsleder tydligt utmärkta samt med ett företagsregister.

Totalt sätter Turistföreningen, tillsammans med företag inom besöksnäringen, in 300 000 kronor i kampanjen.